Jul-kul

2011-12-20 23:26:47 / 0 kommentarer ..


Ja jäsingen va roligt det är med juletid tycker då Maja. Och jag med för den delen. Vi börjar alltid morgonen med att vinka och säga gomorron till tomten som står så stiligt brevid Majas gran, som även den brukar kunna få sig en vink och ett pek från Maja som säger "titta" när jag frågar vart Majas julgran står. Slängkyssar brukar hon inte heller va snål med. Här är vi så måna om granarna så det är inte klokt :) Stöllfialotta!
Idag har varit en sjujäkla fin dag. På alla sätt och vis. Jag och Maja klev upp vid sju. Vi vinkade och slängpussade tomtar och julgranar gomorron och sen glysade vi på julkalendern (frälsta), åt frulle, klädde iordning oss och drog till Willys och handlade julskinka. Sjuuukt gött. Förra veckan drog jag i mig säkert 2,5 kg skinka själv. Va fan. Är det mänskligt? Haha. Skit samma. Jag var sugen och jag spräckte månadens barnbidrag på en julskinka. Så kan det gå :) På förmiddagen kom våra älskade Ida och Vinna och spenderade dagen med oss. Och bara det höjer ju julstämningen rejält. Fantastiska skapelser! Vi åt en liten jullunch och hade det allmänt gött med våra två små julkorvar, som iofs inte är så små längre. 10,5 månad. Hugaligen.
I alla fall så fick vi sen på eftermiddagen besök av bästa Emil och Hannah. Gofika och juleskinkan åkte fram igen på bordet och vi åt oss stinna. Som vanligt. Haha. Stinna som julostar. Speciellt jag. Men imorn vankas det promenad och på kvällen ett svettpass på gymmet. Ujejuj. December månad har hittills varit lite halvflottig. Lurt det där. Men jag har absolut inte tappat stinget för träningen. Nejnej. Och det är väl huvudsaken. Jag ska verkligen se till att jag hinner med en promenad på julafton. Det kommer garanteras behövas när vi kommer bli runt tio pers hemma hos mamma och pappa som ska trängas och kleta julgodis på varandra. Och jag har även en känsla av att Maja kommer vilja hoppa över sina sovlurar vilket brukar resultera i ett stycke grinunge. Så en prommenix så att Maja i alla fall får sova minst en gång under dan och att jag får chansen att avstinna mig blir klockrent. Det klubbar vi :) Finns det fler som hakar på min idé månntro?

Angående det tragiska som hände våran lilla stad i fredags natt så kan jag inte säga annat än FY FAN! Det är helt jävla obegripligt. Jag lider så med dom anhöriga. Sånt här får bara inte hända!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!