Skumtomtefudge - Skiiitgött!

2011-12-23 13:06:54 / 0 kommentarer ..




Igår gjorde jag fudge för första gången i mitt liv. Jädrans smaskigt det blev. Det står att man ska ha i 12 st skumtomtar men jag slog på stort och hade i 15 st. Älskar the taste of skumtomtar! Mums.
Så detta recept rekomenderar jag till er som också är skumtomtebesatt :)

Detta behöver du:

12 st skumtomtar
50 g smör
1 dl vispgrädde
2 dl strösocker
150 g vit choklad
Några droppar röd karamellfärg

Gör så här:
Blanda alla ingredienser utom den vita chokladen i en kastrull.
Låt koka på svag värme i ca 10 minuter under omrörning.

Tillsätt den vita chokladen och rör tills den smält och massan blivit blank. Tillsätt några droppar karamellfärg tills du fått önskad färg. Ta av kastrullen från värmen och fortsätt röra tills massan svalnat lite, eller ställ kastrullen i en skål med kallt vatten och rör, men inte för länge, för massan stelnar snabbt. Häll upp i en bakplåtsklädd form (och låt stelna i kylen. Skär i bitar och förvara i kylen/frysen.

Pass på och lycka till!

 


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!