Sjukt gött

2011-09-12 00:16:51 / 0 kommentarer ..




Idag har vi haft besök av mina päron.. Mamma kastade ihop en kycklingwok med vitkål och nudlar. Fast nudlarna sket jag i och fixade Quinoa, som min kära Ida bjöd på häromdan och som jag verkligen tyckte var göttgött, istället.. Så både jag o Tom fick matlåda. Skitgött! Ikväll tog jag mina lurviga ut på en springtur som hamnade på typ 9 kilometer. Och av dom kilometerna så gick jag endast 2 km. 1,5 km rask promenad som uppvärmning och en halv som "nervarvning". Jag är grymt imponerad av mig själv lär jag då erkänna. Fy fan va det flöt. Haha.. Men då jäklar va jag rödstinn i huvve när jag kom hem också. Men ändå så tyckte jag inte att det var så jobbigt. Det flöt ju på så jädra gött som sagt var. Jag fick lite skavsår på vänstra stortå. Och som pricken över i:et så blev jag så jädra urinnödig när jag hade sprungit halvvägs. Varje steg kändes som en förlossning. Haha.. Så visst fan fick sig även knipmusklerna sig en jädra träningsomgång. Inte dumt! Imorn är det vägnings- och mätningsdags igen. Jädrar va veckorna fladdrar på. Det är gött.. Fast inte när man tänker på att Maja blir äldre å äldre på varje dag. Om jag hade fått bestämma så hade hon gärna fått stanna kvar där hon är i några år. Haha.. Stackars unge. Men man har inte mer än rätt som morsa att tänka lite ego där. Det behöver vi "mammisar" som Mia Skäringers karaktär Jennifer "Gullitussan" skulle ha sagt. Så jävla skön. Tabita är också klockren. Eller Mia själv kickar röv! Joråsåatt.. :) Vägningsdag imöra som sagt.. Jag är jädrigt nyfiken men som så jäklap typiskt mig så har jag gått och smygvägt mig ett par gånger redan denna vecka.. Fan att jag inte kan låta bli. Hej o hå. Man blir som besatt av siffrorna och ja jag vet, det är INTE bra. Men jag jobbar på det. Tänk att för bara ett par månader sen så skrattade jag och sa säkert högt för mig själv när jag såg en hurtbulle att: Det var då väl fan å att de inte har någe annat vettig å göra än att strutta runt tocken där och verka märkvärdiga. Skäms tamigfan! Det tyckte jag att det kändes rätt å säga när jag stog där på trottoarkanten med en näve nerkörd i en ostkrokspåse. Tänk, nu är är tvärtom. Nu är det ju jag som struttar och känner mig märkvärdig i såna där körvskinnsbyxor och i sportbh. Va stölligt det kan bli :) Jag kanske inte ser sådär jättesmidig ut men det kommer, jag lovar :) Så ett tips till dig som står där på trottoaren men näven i ostkrokspösen: Nu är det dags att sluta va avis och ta för fasen på dig promenadskorna du också. Det är förbannat gött. Jag lovar och svär :) Nu kanske ni undrar varför jag som är småbarnmamma ligger uppe såhär sent på dygnet? Eller så ger ni väl fan i det :P Svaret är i alla fall att det undrar jag med. Jag är skittrött men Maja vaknade för nån timme sen och vill verkligen inte somna om. Men nu har hon fått lite välling och nu ligger hon stinn som en vattenballong. Fast egentligen en vällingballong. Det skvalpade i hennes mage när jag la henne i sin säng. Då jädrar är man stinn.. Sötfia :) Det brukar det göra i min också när jag dricker för mycket mjölk. Fast då är nog inte jag lika söt. Det är i och för sig svårt att vara lika söt som Maja. Hon är underbar! På alla vis :) Nej nu står ögonen i sydväst och jag börjar bli skitförbannad på Toms snarkningar. Allvarligt! Skulle jag vinna en miljon så skulle jag nog fasen ge Tom en snarkoperstion det första som jag gör. Haha.. Men vi får köra den billiga varianten så länge. Han brukar få sig en spark eller två på smalbenen. Eller så brukar jag vända mig skithårt och våldsamt så att han vaknar till lite smått och förhoppningsvis slutar föra oväsen.. Haha. Det är inte lätt att vara snarkare minsann. Gonattski och huj!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!