Doris ekologiska potta

2011-09-14 22:26:22 / 0 kommentarer ..


Den här tyckte Maja att Doris skulle få i namngivningspresent.. Jädrar vilken bra present! Doris mamma och pappa är nämligen jätteduktiga med att tänka ekologiskt så denna passade ju inte annat än jävligt bra :) Den funkar alltså som så att när Doris känner att hon har kissat och bajsat nog på pottan så tar hon den under armen och går ut i trädgården och gräver ner den på nått lämpligt ställe. Den är gjord av bambu, tror jag. Haha.. Och den bryts sen alltså ner av naturen och det är väl förjävla smart?!   
 
Imöro blir det alltså lugna gatan.. Antagligen bara en myspromenad eftersom Maja måste få lite frisk luft. På eftermiddagen kommer världens bästa Elin och hennes älskade Doris hit. Ni vet, Doris som hade namngivningskalas i lördags. Då drack jag ett halvt glas vitt vin. Och kände mig skithäftig efter det. Haha. Inte så konstig med tanke på att jag inte druckit en droppe alkohol på nästan 1,5 år. Eller jo. Nu ljög jag. Jag har smakat lite av Toms öl emellanåt. Men det smakade skit :) Jag tycker nog fasen att den alkoholfria ölen är godare. Men hur festlig bli man på en sån om man nu bestämt sig för att supa av? Jo, nog kan man vara festlig utan alkohol men jag känner mig faktiskt jävligt pepp på ett redig kalas nu när jag slutat amma och allt. Tänk att jag ammat i 7 månader. Det trodde jag inte men jädrar va gla jag är för det. Myspysmys! Jag saknar det lite halvt men Maja är för stor för att ligga i mitt knä. Halva hon ligger ju utanför. Haha.. Och tung som en gälning. När vi var på Bvc för 2 veckor sen och fick vaccination vägde hon nästan 9,4 kg. Inte klokt. Mammas valkfia! Göttast är det att det var hon själv som bestämde sig för att sluta tutta. I och för sig så ammade hon bara 1 gång på natten men ändå. Nu är hon besatt av välling och sen vi började med Gonattvälling på kvällen innan hon går och lägger sig så grisar och söver hon hela natten igenom. Eller ja, vissa nätter vaknar hon av att nappen inte är där den ska men somnar om fort som fanken så fort hon får den munnen.. Det slog mig precis hur jädra förbannat fantastisk hon är. Det slår mig ganska ofta men jag blir alltid lika gla och myssjuk varje gång :) Jag och Tom brukar ibland önska att hon ska vakna och va pigg när hon egentligen gått och somnat för natten. Haha.. Inte kloka nånstans :)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!