Hej och hå luden tå!

2011-09-07 09:26:58 / 0 kommentarer ..


   

                                                                                                          
Jaha, då har man gått och skaffat blogg igen.. Jag har haft en skrivpaus ett par månader men nu suger det i bloggtarmen igen. Höst och allt liksom :) Jag har flashbacks sen förra hösten då jag var gravid och hormonstinn som aldrig förr och började då blogga om det. För den som vill är det bara att gå in på http://idagustafsson-stinn.blogspot.com/ och smygläsa.. I förra bloggen så bloggade jag mest om familjeliv, bebislycka och allmänt snicksnack och det min damer och herrar kommer jag med största sannolikhet göra i denna blogg också MEN så kommer jag även dela med mig ganska mycket av träning som jag dom senaste 1,5 månaderna har fått upp ögonen för nå så sjukt mycket. Jag verkligen älskar mitt nya och hurtbulliga liv. Den 20:e juli 2011 fick jag alltså tummen ur och bestämde mig för att ta tag i det här med hälsan... Och det är det bästa jag gjort.. Eller ja, NÄST bästa eftersom Maja ligger på en solklar förstaplats. Min lilla mumskörv :) Hur som helst har jag på dessa 7 veckorna lyckats med något som jag aldrig trott att jag skulle klara. Jag har gått ner 5,5 kg.. 5,5 välbehövliga kilon! Och ungefär 4,5 cm runt stussen. Det kanske inte låter så mycket för världen men jag lovar att det känns.. Nu kan jag sitta på golvet med Maja utan att hon behöver bli alldeles klibbig i ansiktet av flåskondens. Mycket mycket lovely! Nog för att jag var lite halvstabbig innan jag blev gravid men ändå så tycker jag att det känns gött å skylla på dessa förbannade gravidkilon. Men okej, jag ska erkänna.. Hade jag inte myst runt och fikat så sjukt mycket efter att vi kom hem från BB med Maja så hade jag säkert varit nere i min inskrivningsvikt nu. Men så är icke fallet nu. Jag höll nog på att fika och njuta ihjäl mig. Så såhär 7 månader efter förlossningen har jag drygt 4 kilo kvar innan jag har nått det målet och det kommer att gå så jävla bra. Man blir ju gälet peppad när man ser att det ger resultat liksom.. Så ett tips till er gravida: Njut för fan på rätt sätt när ni kommer hem från BB och är alldeles nykalvade. Man kan fika och mysa med en fruktskål också.. Jag lovar! Det kanske låter lite halvtörrt men med lite mörk choklad till så har vi nog rott i land :) 

Oj vilket långt FÖRSTA inlägg detta vart.. Det känns gött. Nu är jag så ivrig. Lika var det när jag startade min första blogg. Jag kunde knappt sova om nätterna i början för att jag låg och memorerade i huvudet allt som jag ville blogga om.. Haha.. Tönteri töntera! Alltså, den största tanken med denna blogg är att dela med mig av min viktresa.. Kanske få några tips från er som läser och även för min egen skull föra som en slags dagbok som jag kan sedan kan gå tillbaka till och läsa igenom den dagen som jag sitter i ett par svinsnygga jeans i stl.38 och dricker kaffe :) Fy fan va jag ska kämpa för att komma till den dagen.. Löövely!! 
Och eftersom jag har världens vackraste och mumsigaste unge så kommer säkert en bild eller två kastas upp lite titt som tätt.. Jag kan tänka mig att det är populärt av min svärmor som bor ända ner i Lerum och njuter nog av varenda liten bild av Maja med tanke på att hon och Maja träffas så sällan.. 

Nu har Maja vaknat å ligger säkert och morgonbajsar. Rutinbajsare? Skojja inte.. Jag börjar fundera på om det var hon som uppfann bajsrutinen :) 

Ha det gött!
Höj


                                     

 


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!