Måndag = invägningsdag

2011-09-12 20:42:29 / 0 kommentarer ..


Jahapp. Idag var det alltså invägningsdag och ja, va ska man säga.. Det gick väl bra men riktigt nöjd är jag då inte..
-0,3 kg har jag gått ner.. Lite halvbesviken men å andra sidan så visar måttbandet att det försvunnit 1 cm runt stussen sen förra måndagen.. Det är inte dumt. Egentligen så borde jag skita totalt i vågen och bara köra med måttbandet.. Men man blir ju så nyfiken. Hähä.. Jag får skylla mig själv. Så i och med att måttbandet visade att 1 cm försvunnit så verkar det ju ha hänt en hel del iaf, även fast att det inte syns på vågen.. Jävla våg. Haha.. 

Så såhär ser det alltså ut hittills

Från den dagen jag fick tummen ur, dvs den 20:e juli, har jag lyckats:
-gått ner runt 5,7 kg.
-blivit av med 5,5 cm runt stussen, som alltså är det "bredaste, största" partiet på magen. 

Inte dumt! Men detta är bara början :)

Igår var jag ju ute och sprang som en gälning. Svingött! Och jag kunde faktiskt inte hålla mig från att dra på mig träningsskorna ikväll också.. Jag var aspeppad tills att jag skulle börja springa efter ca. 1 kilometers uppvärmning. Då fick jag skitont i vänsterfoten.. Det liksom sved som satan precis under fotknölen. Ajaj! Så jag fick smygjogga lite och promenera mest.. Det vart alltså en haltig tur på 5-kilometarn på elljusspåret. Jag hoppas innerligt att det känns skitbra imorn för då ska jag och Maja få följa med våra bästa Kerstin och Wille ut på promenix. Dom ska visa oss en riktig rövspännarbacke. Det ser vi fram emot! Wille och Maja vart polers redan på BB. För vi fick dela rum men han och hans mamma Kerstin. Han är bara 2 dagar äldre och lika knubbig som Maja :) Det skiljde bara 20 gram mellan dom sist vi hade träff på Bvc. Men han är lite längre. Våra mumsiga valkbebisar :)  


  William och Maja hade myspys på lekmattan på en Bvc-träff för ett par månader sen. Hur söta är dom inte? 


Idag har jag och Maja haft Ida- och Vinnamys.. Jag säger det rätt ut: FY FAN vilken underbar dag.. På alla sätt och vis. Maja och Vinna är födda på samma dag. Och mamma Ida träffade jag på förläldrarutbildningen. Hon är lööövely! LÖVELY!

Nu får ni ha en fortsatt mumsig måndagsafton.
Tack o huj

P.s. Ni som läser får MER än gärna lämna en liten kommentar så att jag får ett liten hum om vilka ni är. Det vore råhäftig :)  


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!