Dagens hurtbulle

2012-01-09 23:33:06 / 7 kommentarer ..


Gälen dag. Helt slut. 15 grader i huset imorse. Pelletsen var slut. Svinigt kallt. Sotarens bankande på dörren kl.
8 väckte oss. Hade totalt glömt bort att han skulle komma idag. Panik. Försöka få fyr i kaminen. Det tog mig en timme. Typ. Haha. Ner och fylla på 5 säckar pellets. Maja vrölar sitt "jag är skithungrig morsan. Ge hit gröten och skogaholmsmackan"-vrål. Efter frulle så for vi ut och skulle hämta in mer ved. Vi äger århundradets slöaste såg märkte jag. Jag spottade och svor. Maja satt i pulkan och glysade. Stackars barn. Tur att jag har henne. Älskade fisalotta! Utan henne hade jag idag säkert dragit nåt övergammalt över mig och gått i ide i våran gamla kökssoffa. Hon är fantastisk den där Maja :)

På eftermiddagen svingade jag i Maja i vagnen och lummade ut på en långpromenad. 1 timme och 20 minuter tog den. Vi gick runt Högberget och runt ABB, förbi Piren och gick sen till Ica och köpte ägg, apelsiner och nötter. Maja sov hela vägen och jag höll på att slå ihjäl mig på några skitfarliga isfläckar. Tur man har vagnen att hålla sig i säger jag bara. Annars hade jag vart lagomt invalid vid det här laget. Senare ikväll tog jag mig an ett KB-pass. Det tog mig 18 minuter och körde hårt som en jagad bäver. Haha. Det var längesen jag var så svettig och grann. Grymt pass! Jag fick inspirationen från denna blogg:
http://www.dt.se/pralin/bloggar/halsa/tranatranahalsa?url=http%3A//blogg.dt.se/tranatranahalsa/%23DTTop

Passet bestod av 20 st swings, 15 st cleans med vardera arm, 10 st armhävningar och 15 st snatches med vardera arm. Jag körde alltså i 18 minuter och jag har faktiskt ingen aning om hur många varv jag hann med. Ska ha mer koll nästa gång. Efter KB-passet gjorde jag 25 st höftlyft på pilatesboll, 15 st benböj med hopp och plankan 3x30. Vilade 10 sekunder mellan gångerna. Brukar göra plankan 3x60 men jag orkade verkligen inte idag. Hela jag var skrot efter KB-passet. Fantastisk känsla när man är klar. Sjukt trött och mör i kroppen men är piggare än nånsin i knoppen :)
Imorn är det dags för ett pass med fitnessbandet som jag b.la köpte för presentkortena som jag fick i julklapp. Ska kolla upp bra övningar. Tips mottages mer än gärna :) En promme ska jag nog också klämma in under dagen. Maja älskar att vara ute och jag får förjävla dåligt samvete om vi inte är ute en dag.

Oj vilket megainlägg detta vart. Det var inte meningen. Hade ju egentligen tänkt att bara säga "Höj" men det blev visst mer än så.

HÖJ



Kommentarer

Ni skulle haft fjärrvärme, hur praktiskt som helst och värme & varmvattnet bara flödar :)

2012-01-12 15:29:30

Det gick inte att kommentera i översta inlägget, men tack vi är så glada så! :) den är beräknad till 12 augusti, men vi får se mer exakt efter rul som är snart! Ja jag hoppas att våra barn kommer få glädje av varann, skiljer ju bara ett och ett halvt år, så Maja kommer nog få sällskap när det är dags för att ut o palla äpplen ;) Stort grattis till eran ettåring!

2012-02-18 22:00:30

Ja det tycker jag absolut, såg er också en sväng men då såg ni inte mig. Lite synd att våra trädgårdar inte gränsar varann, men vi får väl stå och skrika över grannens gård ;)



Hur går det för er förresten, har ni hunnit längre med badrummet?

2012-03-04 09:26:17

Haha! Ja det är sant, stackarna.. Ok men då verkar ni ju vara på g iaf, blir det Majas rum eller får hon bo i det bredvid erat på övervåningen? Ja det känns så stort men magen har inte börjar växa än, så det känns inte helt på riktigt än.. Är iaf i vecka 18 nu så ul nästnästa vecka :)

2012-03-04 20:38:08
Patricia

Jaha ok, skönt att ha henne nära på samma våning när hon är så liten :)



Ja herregud, ni kan få stå och skratta på andra sidan av staketet när jag ska dra runt på gräsklipparen någon gång i början av augusti ;)



Tar examen 7 juni, så efter det ska jag vila och njuta av sommaren tills det är dags att föda, usch o fy har redan börjat oroa mig för förlossningen.. men eftersom att de flesta skaffar fler än ett barn så måste det ju vara värt det! ;)



Jag vill veta vad det blir, men inte robin så om jag inte lyckas vinna över honom på min sida inom 1½ vecka så får det bli en överraskning i Augusti :) Visste ni vad det skulle bli?

2012-03-05 15:26:13
Patricia

Ååååh det lät lyxigt, tycker att vi säger så! ;)



Ja vi får se hur vi gör, kan ju vara spännande också att inte veta.



Nämen vad roligt, då ska du bli faster i augusti alltså, grattis! :) Bor de i stan?

2012-03-06 09:27:57

Ja ojoj, hoppas bara jag slipper bli alltför stor där i högsommarvärmen :)



Ja det är klart då kan man ju köpa lite mer som passar mer till den andra, men jag bryr mig inte så mkt om färger - tycker även en grabb kan vara fin i rosa och lila om man gör det på rätt sätt, gränsen för mig går vid kjol, klänning och volanger men annars kan jag tänka mig det mesta på både tjej o kille :)



Men det där med att det har blivit fel när man kollat kön har jag också hört, en granne till min syster väntade sin andra son och hade denna gång köpt rosa vagn osv men ut kom en Gustav och de fick byta vagn och göra om hela barnrummet - så man vet aldrig! :)



Jasså på så vis, hoppas att det visar sig bättre nästa gång - och mysigt för dem att få se den igen:)



Men du nu hoppas jag att värmen håller i sig så kan vi väl dra ihop en grillkväll med Hannah o Emil inom kort? Förresten så får du uppdatera bloggen lite, börjar se kul ut med alla mina kommentarer ;)

2012-03-06 13:01:47
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!