Att skapa ett gästrum

2012-03-26 10:46:27 / 1 kommentarer ..


  
Taket före


Taket efter.
Fantastiska hörnklossar som genast gör rummet mer mjukt och gediget. 
 

Muren före


Muren efter.
Det fattas bara lite mer målning och sen ett par mindre lister som ska bryta av muren med gipsväggarna. 


Hörnklossar även vid golvet. Mums!

 
Det har murats upp en platå som vi så småning om ska ha en gammal gjutjärnskamin på.


Golvet som låg här före var ett fiskbensmönstrat ekparkettgolv. Det rev jag upp fort som fan kan jag lova.
Jag + ekgolv (eller ek överhuvudtaget) = No fucking way. 
Men som tur var så fann vi ett gammalt trägolv under parketten som nu står på tur att få sig en dos renovering. Det ska slipas och springorna mellan brädorna ska drevas med linisolering eftersom det drar lite småkyligt. Sen ska det jädrar i min lilla låda målas. Vitt förstås. Blir gälet snöggt!


Igår vid 3-tiden på dagen visste jag inte hur skittråkigt det var att måla element. Men jag kan säga att 2 timmar efteråt visste jag MYCKET väl hur förbaskat skittråkigt det var. Och då ska det ändå målas en gång till. Vansinne! Men så som det är med renoveringar så sporras man ändå av hur tjusigt det blir när det väl blir klart :)


Alla fönster i huset är skitstora och så småning om så ska vi tillverka egna spröjs och sätta in. Fodrerna är orginal och det enda vi gjort med dom är att målat om dom. Nu fattas det bara fönsterbrädor så att jag kan pryda med vackra pelargoner.


När väl golvet är målat och klart så är det äntligen dags för tapetsering. Jäääädrar va jag längtar!
Här är en liten försmak på hur förbaskat löövely det blir :)  
    





Kommentarer

Kommer ju att bli sååå snyggt, men hörru ekparkett är minsann också snyggt ;) Och vad mysigt med kamin, era gäster kommer nog aldrig vilja resa hem igen :) ska bli kul att se slutresultatet!

2012-03-27 22:41:45
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!