...

2011-10-05 22:51:32 / 2 kommentarer ..


Maja tjatade och ville att jag skulle låna hennes badtrosor. Och visst passar dom fint? Mums. Höhö..



Dagens besök i badhuset var sådär. Jag hade höga förväntningar om att det åtminstone kunde vara något så varm i barnbassängen men ICKE sa nicke. Maja vart alldeles lyrisk när vi plumsade i badet och vevade hej vilt med både armar och ben. Sken som en sol. I typ 2 minuter sen kände hon hur jäkla kallt vattnet var. Till och med jag frös. Elin som går på babysim med Doris sa att det absolut inte är så kallt när dom är där. Men tydligen så värmer dom upp vattnet när det vankas babysim. Va fan. Hur mycket mer skulle det kosta att öka på nån liten enstaka grad så att man kan få möjlighet att bada utan att gå på babysim. Träligt men aja... Det dröjer iaf ett tag innan vi går dit igen. Vi satt iaf en liten stund i bebisbassängen men där går ju bara vattnet till fotknölarna och Maja och Doris vart alldeles kalla på överkroppen. Då kan man ju lika gärna bada i badbaljan här hemma och slippa bli kall. Usch va missnöjd jag är. Menmen, nu har vi testat iaf och det märks verkligen att Maja är en redig badbrutta :) Och jag kan då lova att hon somnade helt ovaggad i vagnen efteråt. Helt slut efter den lilla stunden i poolen. Stöllfia! Jag och Elin gick och tryckte en rejäl fika efteråt. Kaffe och en varsin bit chokladtårta som var svinigt god. Jädrar va jag njöt. Blir dregglig bara jag tänker på det. Hähä.

När jag och Maja kom hem så åkte löpartajtsen och träningsskorna på och jag begav mig ut på en springrunda. 7,5 km och det tog ca. 1 timme. Men då powerwalka jag emellanåt också. Var inte riktigt på hugget men skönt som fanken var det efteråt. Jag gjorde även plankan innan jag duscha. 3x60 brukar jag göra. Jädrar va dryg den är men effektiv kan du ge dig fasen på. Jag har träningsvärk i magen sen i måndags. Det var längesen jag hade må ni tro. Ujejuj. Göttgött.

Imorn ska det bli regn så det får nog fasen bli en innedag. Ska bli skönt. Måste röja bland tvätt och skit. Moppa golv så Maja slipper klibba fast när hon är ute på äventyr på golvet. Stackars barn. Haha. Nejrå, så farligt är det faktiskt inte men tillräcklig för att det ska få sig en omgång.

Söv gött! Höj

 

 

 


Kommentarer
LA

Var ni aldrig i äventyrsbadet? Där är vattnet lite varmare, lagom vattennivå att plaska i o massa saker för småbarn att kika på, perfekt:)

2011-10-06 22:57:25

Nej tyvärr så var vi aldrig in dit och kollade. Kanske vore något iofs. Tackar tackar för tipset :)

2011-10-07 09:41:10
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!