Pepti Power proteinpulver

2011-10-04 09:57:51 / 1 kommentarer ..




Det var alltså detta jag pratade om i inlägget som jag skrev igår kväll. Det är första gången jag prövar nå dylikt och ni ska då inte tro att detta är nå slags måltidsersättning utan jag äter detta som komplement eftersom att jag vill vara säker på att jag får i mig tillräckligt med protein om dagarna och då passar det alldeles utmärkt att ta en proteindrink till mellis t. ex. 

Jag tar ca. 1 dl proteinpulver till ca. 2 dl vätska (mjölk, vatten, youghurt osv.) och så brukar jag ha i frysta bär eller färsk frukt och så mixar man. Man får en jäkligt behaglig mättnadskänsla och det är skitgött att dra i sig direkt efter en löparrunda på kvällskvisten. Jag har redan märkt att det dämpar sötsuget eftersom man varken känner sig hungrig eller mätt efteråt. Proteinet hjälper kroppen att bygga upp muskler och behålla dom och det därför skitbra att äta när man vill gå ner i vikt för annars kan man förlora muskelmassa..

Så det så :)


Kommentarer

Tackar, det var kul att höra :)



Jadu ser, hon kommer inte få problem med tunnt hår iaf!



Men vad skoj, då tar jag Robin med mig någon dag framöver och hoppas på att ni är hemma. Förresten så verkar villaområdet helt underbart, måste vara det bästa i stan ;)

2011-10-04 15:40:00
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!