Veckans vägning och mätning - även skittrött

2011-10-25 22:57:12 / 0 kommentarer ..


Jaha ja. Då var det dags igen att berätta hur pass förra veckans svettningspass gett resultat :) Jag ligger en dag efter, jag vet.. Fick aldrig fingret ur igår att sätta mig vid datorn. Men här kommer resultaten, bättre sent än aldrig!

Vågen visade: -1 kg. Minus 11 kg totalt. Skitsvårt att verkligen fatta :) Gött mos!
Måttet runt stussen: -1 cm. Hela 12 cm allt som allt. Fantastiskt!

Just nu väger jag 83,7 kg. Mitt första mål var att komma under 85 kg och det fixade jag galant :) Mitt nästa mål är att komma under 80 kg. Tänk va jädrans göttans att slippa se 8-jäkeln och istället få se en 7:a. Haha.. Men jag är inte helt nöjd förrens jag ser en 6:a :) Lång väg dit men jag fixar't ! En bra hjälp på den långa vägen är i alla fall att jag äntligen skrivit in mig på gymmet. Känns löövely! Jag gjorde det därför att jag inte ska tappa allt nu när kalla vintern smyger sig på.. Hitta massa ursäkter för att det är för kallt för att dra på sig joggingskorna osv. Nu bor jag bara några minuter från Sporthallen och jag kan då inte ha bättre förutsättningar för att hålla igång även under vintern. Plus att jag även (idag rättare sagt) börjat styrketränat och är skitpeppad på att bygga finfina muskler. Visst kommer jag gå ut på promenader fast att det blir vinter. Maja måste ju få frisk luft. Men det passade sig även jäkligt fint att jag skrev in mig nu för jag känner att min kropp måste få börja arbeta med något nytt.. Promenaderna kommer ju alltid finnas där liksom men eftersom jag har det yrket som jag har så är det god tid att jag börjar bygga upp lite muskler inför jobbstarten.

Vet ni? Nej hur ska ni kunna veta det? Öhh. Aja, det är ju något man säger. Jag har ju alltid haft mer eller mindre problem med ryggen och jag trodde när jag blev gravid (då jag hade världshistoriens ischiasbesvär) att det skulle bli ett helsicke när jag skulle börja bära på ett barn på höften och lyfta hit och dit och visst fasen kände jag av det TILLS att jag började med promenader. Lååånga, härliga, svettiga och värdefulla prommenixer! Jag har inte känt av ryggen sen dess. Nada.. Alltså inte sen den 20:e juli (ungefär)... Visst är det otroligt? Och Maja som bara tyngre och tyngre så egentligen så borde det ju vara nu när hon väger över 10 kg som jag borde ha problem eftersom jag bär henne på ett annat sätt än vad jag gjorde när hon bara vägde 6 kg. Men icke :)
 Så ett tips till er som går med ryggbesvär.
Ut för fanken och låt svetten flöda i det gröna :)
Där fick jag till det.. Höhö.



Sliten mammi efter en omgång på gymmet och ett skitsvettigt intervallrace på crosstrainern. Mums! 


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  
  

Ida Gustafsson


Ida Emilia Gustafsson
Är 22 år gammal och har slagit rot i ett gammalt hus från 30-talet i Ludvika tillsammans med min sambo Tom och våran dotter Maja. Här kommer det antagligen bloggas både om det enda och det andra. Allt från husrenoveringar till träning, mat och bebisbajs!
  RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!